Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Babyshower- jäkla trams

Av attfakallasigmamma - 16 augusti 2011 13:17

Oj vad jag skriver nu. Plötsligt kom det massa som jag ville skriva om.

Tror jag har glömt att skriva om att mitt kompisgäng drabbats av babyshower trenden som vi helt i onödan tagit till oss från staterna. Lite halloween firande i all ära men babyshower?! Jag tycker det är ett jäkla trams ivf.

Detta blir min 3e babyshower, dvs 3e väninnan ska få barn.

Vad det går ut på är följande;

Havande kvinna överaskas och blir inbjuden till vad hon tror är en vanlig träff. Där står alla tjejkompisarna på lur och skriker; Överraskning! Eller annat av samma slag.

Sen följer det presenter och lekar; gissa måttet på magen, vilket datum kommer barnet födas, hur lång kommer babyn vara. En jäkla massa ointelligenta dumheter med andra ord!

Som jag inte vill vara med!! Men det får jag ju, har tom erbjudit att vi kan vara hemma hos mig. Aldrig i livet att ett gäng killar hade fått för sig att spendera en eftermiddag med puttinutt lekar och annat trams.

Går inte det här med Amerika influensen liiite väl långt ibland?

 
 
Miss S

Miss S

16 augusti 2011 20:19

Håller fullständigt med dig, och då har jag ändå inte varit på någon babyshower. Tycker det är fruktansvärt löjligt. Ungefär hur långt in i grav brukar detta äga rum? Jag menar, det finns ju ändå risker och otäcka saker kan hända innan babyn väl är född...
Din stackare att behöva stå ut med flera såna tillställningar.
Kram

http://baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Hedda

Hedda

16 augusti 2011 21:46

Låter lite väl magstarkt tycker jag, att ni ska vara hemma hos dig. Plågsamt t o m. Går det inte att sätta stopp?

http://heddasdagbok.wordpress.com

attfakallasigmamma

17 augusti 2011 15:00

Svar till både Miss S och Hedda. Just nu känns det ok ifrån den aspekten men jag tycker hela grejen med baby shower är så jäkla tramsigt. Jag har aldrig varit speciellt puttinuttig och att sitta där och leka babylekar känns som en complete waste of time. Fast jag tänkte faktiskt inte på att datumen då eventet ska vara kommer nog sammanfalla med min nästa misslyckade IVF =( Så det var kanske en jäkligt dum idé.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards