Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Dåligt KUB-värde!!

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är svårt att förklara för någon som inte blivit van vid att måla fan på väggen.

Igår gjorde vi KUBtestet. Allt kändes bra och det var helt underbart att se den lilla krabaten studsa och röra på dig där inne. När nackspalten mätte som den skulle och hjärtat slog andades jag ut. När barnmorskan sen rapporterar att den statistik hon får ut visar på förhöjd risk för Downs så kunde jag knappt tro att jag hört rätt! Fan satt fastsmetad på väggen igen.Hur många gånger ska man behöva bli ledsen? Hur många gånger ska man vara den där procenten som får alla de dåliga resultaten.

Vi fick ett värde på 1:189.


Vi kunde inte på en gång säga att vi ville gå vidare med fostervattensprov och de risker som det innebär. Vi funderade igårkväll och vi funderade idag och vi kommer säker fortsätta tänka ett tag. Med en riskpå 1:100 för missfall med ett fvp så är den risken ju nästan dubbelt så hög som att vi skulle få ett barn med Downs. Tänk om vi tar testet och allt visar sig vara bra och vi får ett missfall. Tänk om det här var vår enda chans till graviditet och så sumpar vi den för att vi tvunget ska göra ett fvp. Jag har hela tiden känt att de lutar mot att vi får leva i ovisshet till den 25 maj när det är beräknad förlossning. Det här var ett riktigt tungt besked och hur jag än vänder mig så fins det argument för och emot att testavidare.  Med den "otur" vi har känns det ju inte omöjligt att jag skulle vara en av de 189 som får ett barn med kromosonfel.

Någon som varit i samma situation? Om någon vill dela med sig av sina tankar hade jag blivit jätteglad.


En

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Av attfakallasigmamma - 5 oktober 2011 18:44

Hur känner jag mig? Inget alls samtidigt som jag känner mig alldeles för stor för mina kläder. Jag går alltid upp av hormonbehandlingen innan en IVF och försöker sen gå ner de kilona. Nu efter att jag plussat vågar jag ju inte "banta" och träna gjord...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards