Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Ytterligare ett mail

Av attfakallasigmamma - 7 juli 2011 14:40

Den första jag berättade för om vår barnlöshet var faktiskt en universitetskompis från Australien som nu bor i Kina. Jag berättade över email då det är så vi brukar ha kontakt. Varför jag valde henne var nog pga. distansen. Det kändes inte så farligt att hon visste med alla hav och länder som skydd emellan. Jag behövde prova att berätta. Det kändes ganska bra tyckte jag. Jag kände mig betydligt friare efter att få ha berättat för någon. Lite som det känns när jag ventilerar mina känslor här.

Jag kommer inte ihåg hur jag reagerade på responsen även om jag per dagens datum hade tyckt den var aningen klyschig. Fick en story om hennes kompis som gått igenom IVF och lyckats och sen blivit gravid igen mot alla odds naturlig väg. Antagligen menat som en sporre. I min värld händer inte det mig utan någon annan så inte mycket tröst.


Jag skickade iväg ett mail för några dagar sen och berättade bl.a om mina planer att börja plugga igen till hösten. Hon tyckte det var vågligt gjort och gratulerade mig för att jag äntligen tagit steget. Med följdfrågan;

-Lägger ni ner planerna om bebbe nu ett tag då?


En helt legitim fråga. Fast vad ska jag svara?


Sanningen är att vi önskar och drömmer mer än någonsin. Varför jag ska plugga är för att jag vägrar sluta drömma, vägrar sluta leva, vägrar sluta utvecklas. Jag kan inte sitta och se på hur alla mina drömmar och livsplaner och står och faller med mina misslyckade IVFresultat. Jag måste fortsätta tro att allt är möjligt om man bara ger sig fan på det. Skulle jag bli gravid som student skulle jag bli världens lyckligaste. Skulle jag inte kunna vara mammaledig för att jag inte hade fått några pengar från försäkringskassan hade jag kunnat leva med det också. Om M får ta all föräldraledigheten så är jag glad för att han får chansen att vara med sitt barn. Så länge vår efterlängtade och älskade unge tar och dyker upp kommer han/ hon vara mer än välkommen oberoende situation.  

Så om vi lägger ner planerna?

Aldrig i livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards