Alla inlägg den 11 juli 2011

Av attfakallasigmamma - 11 juli 2011 09:00

I helgens vackra väder klarade jag faktiskt av att hålla uppe min nya "sommarattityd". Igårkväll kunde jag konstatera att jag känt mig ovanligt lycklig och harmonisk hela helgen. Vad jag har saknat känslan av att gilla vara en del av mitt liv. 

Eller så var det kanske mitt strandbesök som dämpade min barnlängtan åtmindstone över helgen;

Lördagen tillbringade vi på Lommastrand där jag inte kände den minsta avundsjuka på alla barnfamiljer. Effekten blev snarast den omvända. Visst har man hört om barnfamiljer och deras allt snurrar runt dem och världen borde ta hänsyn för de är faktiskt barnfamilj och då kan bete sig hur man vill! Det började med kö till toaletterna där båda toletterna är ockuperade av en familj, en förälder med varsitt barn. Givetvis med dörrarna öppna och ett ljudlig påhejande om att krysta. Behöver jag nämna att jag inte var ett dugg intresserad av deras business? Samtidigt stod barn nr 3 utanför och tjoade oupphörligt om att han minsann hade bajs i gumpen....

Vidare var stranden smockad med folk. Barn överallt. Springade, brottandes barn med resultat att vi som låg brevid hade munnen och handduken snabbt fylld med sand. Som om det inte var nog med det verkar det vara helt ok att barn kissar överallt. Tydligen ingår det inte i den generella barnuppfostran att man inte gör sina behov bland andra människor. Först var det en liten kille som drog ner byxorna och kissade en meter bakom där vi låg. Hans mamma satt precis bredvid så det måste ha varit något som hon uppmuntrat. Bara en stund senare säger en liten flicka åt sin mamma att hon är kissnödig. Mamman tar då lilltjejen i handen och går med henne ner till vattnet! Där säger hon till flickan att huka sig i vattnet samtidigt som mamman håller henne i händerna för att hon ska kunna hålla balansen. Jag är helt oförstående.

Jag kan däremot förstå att man kanske inte orkar ränna till toaletterna hela tiden 300 m bort men kan man inte anstränga sig så pass mycket att man kan hitta en buske bakom stranden? Jag gick ivf från mitt strandbesök med total avsmak för barnfamiljer och deras brist på uppförande.


Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards