Alla inlägg den 6 maj 2011

Av attfakallasigmamma - 6 maj 2011 23:48

Precis hemkommen från en tjejkompis vars bröllop jag var toastmadam på för mindre en månad sen. Lämnade bilen hemma för det obligatoriska tjejsnacket över ett glas vin. Men ist för att få höra om bröllopsresan så fick jag veta att hon var gravid. Naturligtvis på första försöket. Som den mest perfekta bröllopspresent. Självklart gratulerade jag. Men samtidigt tänkte jag. Nu har jag inte en enda tjejkompis som inte har barn eller är gravid. Tom min enda singla tjejkompis blev gravid av misstag och gjorde abort. Så statistiken talar emot mig. Någon ska vara den som får barn. Den personen är jag. Jag blir så fruktansvärt ledsen. Just nu känns det inte som jag orkar.

Av attfakallasigmamma - 6 maj 2011 13:38

Trots att jag vet att jag kommer få mens denna månaden precis om alla andra månader så kan man verkligen undra hur man iallafall var månad lyckas tro att kanske…  Varför i hela världen skulle jag bli gravid denna månaden på naturlig väg när vi misslyckats med det de senaste 18 månaderna och förövrigt även  en insemination och ett IVF försök. Jag undrar nästan om jag verkligen är så dum att jag klarar av att lura mig själv gång på gång på gång?! För varför blir jag då besviken på att jag fått de första symptomen på att min mens kommer sätta igång på riktigt imorgon (precis som jag satt datum för i kalendern). Det betyder att som det ser ut nu så hoppas jag att jag ivarjefall ska ha lite ”tur” och att jag först får mens imorgon och därmed börjar med sprutorna på söndagskväll. Jag och min sambo är nämligen ivägbjudna på en helgövernattning med dagsaktiviteter från imorgon och var ska jag då kunna förvara den medicinen som ska vara i kylskåpet. Någon som har några bra förslag på hur man löser det med medicinerna som ska vara i kylskåp när man inte kan komma hem till när sprutorna ska tas? Jag kan eventuellt få samma problem med jobb nästa vecka där jag nog inte kommer vara hemma till klockan 20 när sprutorna ska tas. Det betyder att jag måste ta med dem till jobbet och lägga dem i kylskåp på jobbet, känns inte jättekul. Tar gärna emot tips på liten kylväska eller någon annan smart lösning där jag kunde ha mina sprutor de dagar jag inte hinner hem i tid?

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards