Alla inlägg den 18 maj 2011

Av attfakallasigmamma - 18 maj 2011 16:54

Dagen började klockan 9 på kliniken där jag och M fick ett rum och jag fick direkt ta på mig den charmiga rocken. Tydligen var det full produktivitet på kliniken idag då M fick vara kvar i samma rum för att prestera i burken (spermaprov). Vi fick besked att inte bli rädda om det skulle dyka upp någon i fönstret för de hade fönsterputsare inne idag. Detta hade de inte blivit förvarnade om i förväg, så där hade varit en stackare tidigare på dagen som hade råkat ut för ett ganska obekvämt besök där han satt och kämpade med burken och plötsligt kom det en kille förbi kikandes utanför fönstret på 4e våningen   


Jag fick lugnande medicin och strax var det dags för utplock. Kände mig mindre snurrig av medicinen den här gången men det varade bara tills de injicerade morfinet! Oj vad det slår snabbt.


M var med inne under hela processen och berättade för mig vad de gjorde hela tiden. Själv hade jag lite svårt att fokusera på skärmarna.

Vi tyckte att det gick mycket snabbare än förra gången och när vi satt i rummet efteråt och väntade på besked var vi lite oroliga. Så glädjen var stor när vi fick beskedet att de hade fått ut 18 ägg!   Spermaprovet var också bra så nu får vi hoppas att "småkillarna" de fattar vad de ska göra och så får vi se på fredag när vi ska dit för att se om det blivit några embryo som de kan sätta tillbaks.


Jag mådde sämre efter ingreppet än förra gången. Kände mig riktigt illamående men det gick som tur var över innan vi lämnade kliniken. M och jag hade bestämt att vi skulle äta lunch på ett speciellt ställe efteråt så även om jag mådde sådär gick vi dit. Det blev en kort lunch för mig. Jag pillade lite i fisken och sen fick jag lämna stackars M och gå upp i lägenheten (vi bor mittemot). Då var klockan ca 13.

Väl hemma stupade jag mig i säng till kl 16.30 då M kom ooch väckte mig och tyckte att jag borde gå upp för att inte förstöra nattsömnen.

Känner mig fortfarande ganska groggy och känslan i magen är som att jag svalt ett krossat glas.


Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards