Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

2 timmar och 37 minuter innan informationsmöte

Av attfakallasigmamma - 14 juni 2011 11:21

Jag och sambon ska på info möte på kliniken idag. Det är ingenting som de har som en normal rutin men nu har vi misslyckats med en insemination och två IVF utan att vi har fått komma ditt på samtal emellan utan bara fått oss tillsänt ett nytt schema.

Första gången när vi misslyckades med IVF så var jag så arg. Jag ringde för att höra vad vi gör nu. Fick svaret:

- Vi skickar ett nytt schema.

Jag reagerade på att vi skulle få ett nytt schema med exakt samma  behandling, doser allt, utan att de skulle undersöka mig.

-Du reagerade så bra på förra behandligen att vi ändrar inte på något som är bra.

Så fick barnmorksan lugna ner mig några hekton för jag var så otroligt irriterad. Ovanpå allt fick jag sen ringa dem två gånger för att påminna dem om att skicka schemat!

Väl på återbesök inför IVF nr 2 hade jag samlat mod och ville fråga om chanserna att få 2 embryon tillbaks, om de visste något om immunologisk infertilitet och några andra saker. Jag hade bett M skriva ut den informationen som jag hade hittat (jag jobbade hemma den dagen) för att visa mina "rön".

Jag hann knappt öppna munnen innan jag blev avsnoppad av läkaren med orden att om folk läste mindre husmorsknep och annat skit så hade typ hans jobb varit så mycket lättare.

Jag kände hur en klump började växa i halsen. Jag bad M ta fram utskrifterna för jag kom helt av mig, då hade han skrivit ut helt fel saker. Så där satt jag med min klump och kunde inte säga något, M sa ingenting och hela samtalet var så jäkla poänglöst. Att få 2 embryon kunde heller inte komma på tal då vi inte misslyckats tillräckligt många gånger och risken var hög att båda skulle komma att fastna...  Känn frustrationen.


Idag har jag bett att få klinikens andra doktorn som är betydligt trevligare. Jag kommer utan förberedelser men jag vill diskutera om det finns några teorier runt vad som kan vara fel. Om vår fertilitetsutredning är tillräcklig, för vi gjorde inte den där utan hos en annan gynekolog som gjort olika prover över olika tid och som sen skickat allt till kliniken. Hur äggdonation går till och vad kriterierna är. Är det förresten någon som vet hur det fungerar om någon som man känner vill donera till en?

Hur som helst tror jag egentligen inte det här leder till något men vi får ivf en chans att prata om läget.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards