Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Galen på riktigt eller bara lite knäpp?!

Av attfakallasigmamma - 15 juni 2011 16:59

I dag blev det officiellt på jobbet om att jag ska läsa en master till hösten. För många kom det nog som en chock men alla har reagerat mycket positivt och jag har fått många positiva kommentarer om att det är modigt gjort etc. Den enda taggen i hjärtat var när vi först berättade för mitt lilla team på 9 personer. En av mina kollegor sa att hon hade trott att jag var gravid eftersom jag varit så mycket hos doktor den senaste tiden.. Om de bara visste hur mycket jag önskade att jag var gravid och hur nära sanningen hon var med alla doktorsbesök but for all the wrong reasons. Igen var det att plocka fram masken, sätta på den, le stort och skrocka åt ”skämtet”.


Sen jag sa upp mig, började tänka på mig själv som student, återigen plockade fram framtidsvisionerna om drömjobbet så har jag kunnat tänka bort faktumet om barnlöshet på så många vis. Plötsligt kan jag låtsas att jag är 24 igen, inget vet om IVF och infertilitet och kan tänka att vuxenlivet börjar sen. Kalla det verklighetsflykt om du vill, för det är kanske det som det är. Som student hade det ju passat jäkligt dåligt att bli med barn och därför kan jag lura mig själv med att det kanske är meningen att det inte blir något. Jag kan intala mig att sen när jag har jobb igen så får vi som alla andra barn. Det här med IVF var bara nåt som vi gått igenom men det kommer fungera sen… Det värsta är att jag tror inte på infertiliteten. Är det någon som känner likadant? Att vetskapen är så omöjlig att jag nästan viftar bort den med ett ”det löser sig”. Vi kommer plötsligt bli gravida naturlig väg och då kommer vi irritera oss över de 60,000 som vi kastat rakt i sjön samtidigt som vi kommer skaka på huvudet åt vår rastlöshet och naivitet som inte väntade på att naturen skulle få ha sin gång.

Allt detta tänker jag samtidigt som jag fattar att DU LURAR DIG SJÄLV DU BLIR JU INTE GRAVID, VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG!!!!!!!!!!!  Jag känner mig nästan lite borderline när jag försöker tänka på min infertilitet, en del av mig sörjer, en annan är bitter som fan, en tredje tror inte på att det är sant, en fjärde är fortfarande 24 och planerar nästa backpack resa till Asien och en femte är djupt deprimerad och vill bara skita i alltsamman. Någon som känner igen sig? Jag tror jag ska bli tokig ibland.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards