Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Härliga helg

Av attfakallasigmamma - 23 juni 2011 10:19

Imorgon är det midsommar och egentligen är jag inte ledig då jag jobbar i Danmark. Det känns riktigt skönt att hålla en kort vecka när man egentligen borde vara här i en dag till.

Midsommarfirandet kommer att hållas i en väns stuga utanför Båstad. En del av firarna kommer åka upp redan ikväll men jag är osäker på om jag känner för att sova i en obekväm säng två nätter i rad, plus att jag inte packat . Igår rullade jag köttbullar i en timme, 2,2 kg köttbullar gjordes. Snacka om att gå på en nitlott när man kunde ha fått något trevligt som ABBA sill eller något lika enkelt, men nu vet jag i varjefall att köttbullarna är goda   

Det är min sambos vänner vi ska fira med och där har ”som tur är” inte barnyran slagit till än. Mina vänner ska hålla en barnvänlig tillställning och jag är ganska glad att jag har något annat att välja på. Vissa högtider känns det extra jobbigt att inte ha barn. Jag vill se mina barn dansa runt stången. Jag vill lära mina barn sjunga små grodorna. Jag vill resa ut med bilen och plocka blommor och göra mina barn midsommar fina med kransar i håret.

Jag hoppas jag slipper ta den där snapsen nästa år…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards