Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Hur fortsätter jag nu?

Av attfakallasigmamma - 6 juni 2011 19:32

Utan dig pendlar jag mellan mörker, sorg, bitterhet, hopplöshet och små korta stunder där jag hittar tillbaks till mig själv och ser en möjlghet att leva mitt liv utan dig. Det är svårt att förklara för någon, hur jag kan sakna dig så mycket.


Under dagarna som har gått har jag jagat välkänslan från Halmstad till Göteborg, från Göteborg till Ystad, från Ystad till Falsterbo. I varje  stad sken skolen från en molnfri himmel och värmde huden på de leende människorna i parken, på stranden på caféet. I varje stad har jag träffat fina vänner och familj, men trots det känner jag mig ensam.

Jag hör fåglarna kvittra men liksom utanför, som om de sjöng för de andra. De som tar det för givet att två blir tre eller fler. De som packar kylväskan full med mackor och saft till hungriga små barn när de tillsammans beger sig ner till havet.


Jag vill också ta en bekymmerslös öl i solen som alla leende människor som jag sett de senaste dagarna, så som jag själv kunde ta en öl tidigare, innan IVF och barnlöshet. Jag saknar innan, innan när jag trodde att allt kunde lösa sig genom hårt arbete och en rejäl nypa jävlar anamma. Nu när jag vet att det inte är så vet jag inte hur jag ska lösa resten av mitt liv. Vem ska jag kämpa för om jag inte kan kämpa för att ge dig ett bra liv med de möjligheter som du förtjänar, med en mamma och pappa som älskar dig och som alltid kommer finnas där för dig? För vem jobbar jag så hårt för att göra något lite mer med livet om inte du finns där för att njuta av det?


Jag lovade ivarjefall mig själv att om även den här IVF:en gick åt skogen så skulle jag göra något för mig själv som jag länge tänkt göra, ta min master. Det betyder att jag i nästa vecka kommer lämna in min uppsägning på jobbet i nästa vecka för att sätta mig i skolbänken till hösten!

Jag måste säga att det känns väldigt nervöst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attfakallasigmamma - 21 december 2011 11:56

Nu är jag i vecka 18 och de flesta ivarjefall dei min närmsta omgivning vet om at vi väntar barn. Av någon anledning så frågar nästan varannan person "har ni gjort KUB-testet"? Jag svarar nej. Jag ljuger med andra ord. Förväntar sig folk att jag ska ...

Av attfakallasigmamma - 23 november 2011 11:15

Efter en sorgsen helg och timmar på internet letandes efter fakta angående vårt resultat, för att få en uppfattning om vår statistik så kom jag fram till att vi helt enkelt fick gå på känsla. Att få vara gravid, att ett litet liv äntligen växer inne ...

Av attfakallasigmamma - 18 november 2011 13:25

En av mina väninnor vet om att vi väntar barn. Hon undrade om jag inte skulle berätta för de andra kompisarna. Jag sa att jag ville vänta tills vi gjort vårt KUB. Hon hade svårt att förstå varför och menade att alla de andra berättat tidigare. Det är...

V 9

Av attfakallasigmamma - 18 oktober 2011 21:11

Det gick bra på ultraljudet i fredags. Inte kunde man se mycket av det lilla livet men det kändes väldigt fantastiskt när läkaren pekade ut ett litet blinkande ljus- ett hjärta. Jag tycker det är väldigt abstrakt att där är en växande bebis i min mag...

Av attfakallasigmamma - 12 oktober 2011 17:38

Jag är glad och ganska skärrad. Tänk om där inte är något därinne, att min dröm försvunnit. Jag vågar nästan inte gå dit. I helgen berättade vi för respektive föräldrar. Kändes konstigt, overkligt, nästan som om det var någon annan man berättade om...

Presentation

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, saknar dig, älskar dig. Jag sörjer din frånvaro, trots att vi aldrig träffats. Du, mitt älskade barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Medsystrar och bröder

Historik

Insemination 1

Datum: 28e januari 2011

Negativt gradviditetstest 12 februari.

 

IVF nr 1

Datum: 4 mars 2011

Resultat: 12 ägg, 9 befruktade, 0 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 18 mars 2011

 

IVF nr 2

Datum: 20 maj 2011

Resultat: 18 ägg, 11 befruktade, 7 ägg till frysen.

1 embryo återinfört.

Negativt gradviditetstest 5 juni 2011

 

 

Email

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

IVF 3


Ovido - Quiz & Flashcards